Çocuklarda Apandisit ve Laparoskopik Apandisit Ameliyatı

Çocuklarda karın ağrısının cerrahi olsun veya olmasın pek çok sebebi olmakla birlikte cerrahi müdahale gerektiren ensık sebebi apandisittir. Apandisitte karın ağrısı,kusma ve ateş en önemli şikayettir. Başlangıçta göbek çevresinde başlayan ağrı zamanla karın sağ alt tarafına yerleşir. Ağrı başlangıçta müzmindir ancak sürekli vardır ve giderek şiddeti artar. Ağrıya bulantı kusma ve ateşin eklenmesi ile tablo daha da belirginleşir. Halk arasında apandist patlaması olarak bilinen perfore olgularda karın ağrısında geçici bir rahatlama sonrasında ağrının karnın her yerine yayıldığını görürüz. Bu durum genellikle ağrının başlangıcından bir veya iki gün sonra ortaya çıkar.

Tanı koymak için muayene bulguları tipik olduğunda yeterli olabilir. Ancak operasyona karar vermek ve tanıyı daha da kuvvetlendirmek için bazı kan tetkikleri ve karın ultrasonu hatta karmaşık olgularda karın tomografisi çekilmesi gerekebilir.

Muayene ve tanı yöntemleri kuvvetle apandisiti destekleyen çocuklarda ameliyat planlanır. Ameliyat öncesi bazen antibiyotik serum takviyesi ve anesteziye hazırlık için açlık beklenmesi gerekebilir. Çok sıvı kaybeden çocuklarda yeterli idrar çıkışının sağlanması ve elektrolit dengesinin sağlanması için sıvı elektrolit tedavisi ameliyat öncesi çocuğun yararına olacaktır. Ameliyatın bir an önce apar topar yapılması herzman çocuğun yararına olmayabilir. Bu konuda doktorunuzun tavsiyelerine dikkatle uyun.

Ameliyat öncesi hazırlıklar tamamlandıktan sonra çocuk çok kaygılı ise ameliyat öncesi sakinleştirici ilaçlar verilebilir. Ameliyat öncesinde ameliyat yöntemi ve apandisit dışında diğer olası karın içi hastalıkları hakkında doktorunuzdan muhakkak bilgi alın.Cerrahi işlemin süresi standart olgularda açık veya kapalı cerrahi ile yarım saat sürecektir. Ancak bazı olgularda işlemin çok uzayabileceğini ancak bu sürenin uzamasının herzaman işlerin ters gittiği anlamına gelmediğini unutmayın.

Apandisit ameliyatını açık cerrahi veya laparoskopik yöntemlerle yapmak mümkündür. Ancak çocuklarda laparoskopik (kapalı ameliyat) ameliyat göbek deliği ve onun dışnda karında 2 küçük delik açılarak kolaylıkla yapılabilmektedir. Karın cildinde yara izi olmaması için sadece göbek deliğinin içinde gizli kalacak bir kesikten de ameliyatı yapmak mümkündür

Ameliyat sonrası genellikle beslenmeye aynı gün içinde başlanması mümkün olmakla birlikte karmaşık olgularda doktorunuz bu süreyi uzun tutabilir. Genellikle birkaç gün içinde hasta normal hayatına dönebilmektedir.Bu süreler kapalı ameliyatlarda daha kısa olmakta ve günümüzde kapalı laparoskopik ameliyatlar artık standart cerrahi olarak benimsenmekte ve önerilmektedir.

Resim 1.Bu resim bir çocuğa kapalı apandisit ameliyatı yaptığımız sırada çekilmiştir

Aşağıda ise yine bir çocuk hastamızda tek delikten yapılan laparoskopik apandisit ameliyatı videosu gösterilmektedir.

Çocuklarda apandisit ameliyatı sadece göbek deliğinden karında iz bırakmadan kapalı ameliyatla (tek port laparoskopik) yapılabilmektedir

Henüz yorum yapılmadı.

Yorum Yaz

En fazla 500 karakter. 500 karakter kaldı.

Çocuk Cerrahisi ve Çocuk Ürolojisi